Week 9

1 december 2020 - Herrnhut, Duitsland

He allemaal hier een update over week 9,

Deze week hadden we les over "spiritual warfare" een groot breed en diep onderwerp dus. Ook deze week hadden we weer les via zoom, persoonlijk had ik niet heel veel moeite met deze week en de stof die werd behandeld omdat dit voor mij niet nieuw is. Dat betekent niet dat het niet goed was maar het was meer een opfris cursus al met al een goede week dus. Voor anderen was dit wel een intense week omdat als ze verhalen van de docent horen zichzelf in zijn verhaal herkennen, wat voor mij een mooie gelegenheid was om mensen te helpen met sommige dingen door mijn mening/ervaring te delen met bepaalde dingen. Ook begon ik steeds meer de profetie te snappen die over mij was uitgesproken in de holy spirit week, Tyler de man die in die week sprak zei het volgende tegen mij: "You are an includer, You have an eye for other people and you're heart goes out for other people" in die week zat ik niet goed in mijn vel vanwege de quarantaine dus zag ik dat toen totaal niet, maar in deze week heb ik veel mensen kunnen helpen over dit onderwerp, ook betrapte ik mezelf erop dat ik soms bezorgder was over de toekomst van anderen dan die van mezelf dit met betrekking tot Outreach omdat sommige studenten hun toekomst plannen hierop hadden gebaseerd wat nu misschien dus allemaal in rook op kon gaan. Ik merkte dat ik hier mee zat dus ik ondernam veel stappen om met hun te praten, bidden en er voor ze te zijn.

Buiten dit om heb ik nog meer nieuws wat betreft de outreach. Als jullie mijn vorige blog hebben gelezen kon je zien dat de outreach van de DTS heel erg onzeker was door Covid. Het plan was eerst om met 1 team naar Griekenland te gaan en met een ander team (het team waar ik in zat) naar Latvia/Estonia te gaan. Deze week kwam er een stafflid van het baseleadershipteam bij ons in de les met de mededeling dat ze alle opties op tafel hebben gelegd, ervoor hebben gebeden er realistisch naar gekeken hebben en tot de conclusie kwamen dat wat er ook gebeurd we op Outreach gaan! Dit was een hele opluchting zoals je kan begrijpen, iedereen had eerder het idee dat we naar huis werden gestuurd. De reden dat ze het idee hadden dat de outreach door moest gaan was namelijk ondanks de onzekere tijden waar we in leven wij als studenten de keuze hebben gemaakt om toch een DTS te doen het leadershipteam denkt dat dit niet zonder reden is en ondanks er veel strijd is rondom de DTS geloven ze des te meer dat God iets wil gaan doen in onze outreach en voor iedereen persoonlijk wat heeft klaarliggen in onze outreach. In ons enthousiasme werd er nog een mededeling gedeeld, de outreach zal niet meer in Griekenland zijn of Latvia/Estonia maar ze hadden nu 2 andere opties. Optie 1 was een lokale outreach in Duitsland wat iedereen wel zag aankomen en eigenlijk hadden we verwacht dat dit de enigste optie zou zijn. Er was dus ook nog een andere optie wat we dus niet hadden verwacht, de optie was een outreach naar Brazilie! Iedereen was heel erg verrast met deze optie, we hadden eerder een outreach binnen Europa verwacht omdat dat ook het eerste plan was. We kregen voor deze keuze wat langer de tijd om te kiezen omdat alles nu last minute is. Maar uiteindelijk hebben alle studenten ervoor gekozen om naar Brazilië te gaan. Ook is er 1 student die helaas niet mee kan gaan omdat Corona haar energie level zodanig heeft toegetakeld dat ze nog niet eens 10 meter kan lopen zonder op adem te komen, je kan je wel voorstellen dat we hier allemaal heel erg van balen omdat na 2,5 maand iedereen als 1 grote familie functioneert. Ook kan een Pools stel helaas niet meegaan omdat ze geen Engels spreken en ze deze barrière te groot vinden, maar ze hadden vrede met deze keus. Maar je kan je voorstellen dat iedereen gigantisch enthousiast is om op avontuur te gaan in Brazilië! We zitten nu in de laatste week van officiele les en zullen volgende week en waarschijnlijk de week daarna gebruiken om ons voor te bereiden voor outreach. Wanneer we precies gaan horen we het einde van de week, wel weet ik al dat we daar 8 weken zullen blijven dus 2 maanden, ook weet ik dat we 3 plekken zullen bezoeken welke plekken weten we nog niet precies we weten alleen dat we echt Brazilië in gaan dus niet alleen veilig in de stad maar ook de jungle in. Persoonlijk hou ik van een avontuur en kijk ik hier enorm naar uit, ik hou van reizen, nieuwe plekken bezoeken en ergens heen gaan zonder plan.

Zodra ik meer weet over de outreach gooi ik er weer een update uit,

Bedankt voor jullie gebeden en bedankt voor het lezen!

1. Macy:
    😇mooi😇
  2. Johan:
    Wauw Damian,
    Brasil. Is een beetje bekend terrein voor ons. Onze dochter heeft daar lang gewerkt als zendelinge met haar man. Zegen voor jou . Ben benieuwd naar je ervaringen in Brazilië. Zo veel armoede en criminaliteit. Zo veel straatkinderen. Zo triest om dit te zien,maar ook zo veel enthousiaste christenen. Nogmaals zegen
  3. Anja Van der Linde:
    1 december 2020
    Zo zie je maar weer dat God altijd alles ten goede keert! En Hij houdt zich altijd aan Zijn beloftes!
  4. Karin Buxtorff:
    1 december 2020
    Super mooi om dit weer te lezen Damian en zo goed op de hoogte te blijven hoe het met je gaat en wat je daar doet! Gods zegen!