Voorbereiding

3 september 2020 - Oldebroek, Nederland

Hoi allemaal,

Het is al weer tijdje geleden dat ik wat heb gedeeld op deze blog en ik wil jullie graag meenemen in de voorbereiding van de reis. Over 2 weken en 3 dagen vertrek ik dan officieel voor een halfjaar naar Herrnhut om de revive DTS te volgen bij YWAM Herrnhut. Ik kan mij nog precies herinneren dat ik deze keuze maakte zo'n 1.5 jaar geleden en dan is het nu al bijna zo ver. Mijn enthousiasme is gigantisch groot ik ben heel erg benieuwd wat er daar allemaal op mijn pad komt en hoe ik eruit ga komen. Tot nu toe ben ik nog niet zenuwachtig maar kijk ik er gewoon enorm naar uit.

1 week geleden heb ik contact gehad met een staflid van de DTS Jonathan die tevens ook mijn coach word. Jonathan is een Nederlander dus dat is natuurlijk heel fijn, niet dat ik geen Engels kan maar het is altijd fijn als je in een community gaat leven waar alleen maar Engels word gesproken dat er iemand is waar je mee kan praten in het Nederlands. Hij wist me te vertellen dat door de Coronacrisis de outreach binnen Europa zal blijven en er dus ook geen studenten zullen zijn die niet uit Europa komen, dat maakt de groep aardig klein in vergelijking met voorgaande jaren, normaal gesproken is de groep gemiddeld 25 a 30 man en we hebben er nu in totaal 18. Natuurlijk is dit jammer maar aan de andere kant is dit natuurlijk niet de reden waarom ik op DTS ga. Ook moet ik aan bepaalde voorwaarden voldoen ik moet min 48 uur voordat ik aankom een Corona test doen en dan moet ik daar kunnen aantonen dat ik negatief getest ben ook moet ik mijn eigen mondkapjes meenemen en handgel, een hoop gedoe dankzij de Coronacrisis maar ik ben bovenal dankbaar dat het hele feest gewoon door kan gaan ondanks alles.

Ik heb vorige week donderdag mijn laatste werkdag gehad waarin ik al mijn spullen heb ingeleverd afscheid heb genomen van collega's en de werkplek en bovenal heb ik die dag vrij weinig tot zeer niks gedaan. Ik heb 2 jaar voor Spie gewerkt in de Scania fabriek en ook hier kan ik dankbaar op terug kijken, ik heb veel en veel geleerd ook heb ik veel gelachen, ik heb alleen maar complimenten gekregen van collega's dat ze mij in 2 jaar tijd gigantisch hebben zien groeien, ook zeiden ze dat ze het jammer vinden dat ik wegga omdat ik nogal de gangmaker was in de groep en dat het nu aardig stil zal zijn. Dit vond ik ergens ook wel tof om te horen beter zo dan andersom.

En dan nu in de laatste weken moet ik afscheid nemen van vrienden en familie, er komt nog een afscheidsfeest en daar zullen alle mensen aanwezig zijn die mij de afgelopen jaren hebben geholpen om op de plek te komen waar ik nu ben of dat nou was doormiddel van gebed een biertje te drinken of een goed gesprek dat maakt niet uit. We zullen tijdens dit feest wat eten een biertje drinken maar ook word ik uitgezegend. Persoonlijk vind ik dit hartstikke vet omdat het mij toch wel het beste omschrijft, mensen die mij goed kennen weten dat ik een passie heb voor God maar ook graag een biertje mag drinken en een sigaartje roken dus dat komt allemaal samen op dit feest en dat kenmerkt mij wel.

Voorlopig ben ik dus nog niet weg officieel vertrek ik 20 September, mijn vader zal me wegbrengen naar Herrnhut samen met 2 goede vrienden we zullen zondag middag aankomen en daar vangt een vriend van mij die daar woont ons op en hij geeft ons een rondleiding in de parel van Duitsland. Die maandag zullen ze mij afzetten op de basis en gaan hun weer terug naar huis. Ik zal van deze dag een korte video maken zodat ik dit ook met jullie kan delen dan hebben jullie een kleine impressie van waar ik ben de komende 3 maanden.

Dat was het voor nu wel bedankt voor het lezen en tot de volgende!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Johan:
    3 september 2020
    Zegen man.
    Erg leuk om jou te volgen in de komende tijd.
  2. Gerhard B udz:
    3 september 2020
    Heel veel succces daar Damian👍
  3. Wendeline:
    4 september 2020
    Fijn om zo mee te lezen met je avonturen. Zegen en alle goeds van Wendeline 🙏👍