Week 3

11 oktober 2020 - Herrnhut, Duitsland

hey allemaal,

Omdat ik niet veel heb kunnen filmen vanwege het drukke schema en toch veel heb meegemaakt doen we deze keer een verhaal.

Afgelopen week was zeer intens. Deze week kregen we les over Gods karakter en natuur en over Gods stem verstaan. Omdat dit onderwerp aardig overweldigend was hadden wij als studenten veel te verwerken afgelopen week. We werden geconfronteerd met hoe God is en hoe wij als mens zijn persoonlijk raakte mij dit ook heel erg met als gevolg dat we emotioneel veel te verwerken hadden en ook informatief waardoor we aan het einde van elke dag redelijk moe waren. Ik heb vorige week in de nacht van dinsdag op woensdag een droom gehad, nu denk je een droom is niet zo speciaal en dat dacht ik ook, maar het bijzondere is dat ik nooit onthoud waarover ik droom alleen de volgende dag spookte er de hele tijd 1 zin door mijn hoofd van die droom: "underneath the bridge instead of on top of the bridge" omdat ik aardig nuchter ben en niet zo zweverig vond ik het maar vaag maar toch besloot ik om het op te schrijven in mijn journal. Afgelopen week precies een week na de droom was ik het al weer helemaal vergeten en hadden we les over Gods karakter de spreker nodigde ons uit om te gaan staan en te bidden tot God. Dat hadden we gedaan en mijn gebed tot God was dat ik weer een ervaring met hem wou hebben een ontmoeting als het ware, omdat ik afgelopen jaar niet dicht bij hem was vanwege alle negativiteit om mij heen wou ik graag weten hoe het nou weer was om bij hem te zijn. Een seconde na mijn gebed sprak de spreker de volgende woorden " God werkt doormiddel van stappen en werkt niet altijd direct hoe graag we het ook willen" je begrijpt mijn teleurstelling na zijn woorden. Hierna begon de spreker profetische woorden uit te spreken dat God sommige in onze klas opnieuw wil ontmoeten, opnieuw zijn grote liefde weer wil laten zien omdat we zo ver bij hem vandaan waren. Dit raakte mij enorm en ik werd er emotioneel van, ook zei de spreker dat we God moeten zoeken in "the secret place" hiermee bedoelde die te zeggen dat we een plek in het kasteel moeten zoeken waar God op ons wacht waar we onze persoonlijke tijd met hem kunnen hebben en hem altijd kunnen ontmoeten. Toen schoot de droom weer door me heen "underneath the bridge instead of on top of the bridge". De les was afgelopen en ik moest hier wat mee ik liep naar de kelder van het kasteel waar de gebedskamer is waar ik graag heen wou, dit was zeer eigenwijs van mij want ik wist precies waar ik heen moest. Ik opende de deur van de gebedskamer en er waren al mensen bezig daar. Toen keek ik naar de deur aan het einde van de gang ik wist precies wat dat voor deur was. Ik stond voor de deur en voelde me hart tekeer gaan alsof iets mij voorbij de deur trok een magneet als het ware, deze deur kwam uit onder de brug van het kasteel net als in de droom. Ik opende de deur en werd overweldigd met een grote golf van liefde alsof God recht voor me stond en het enige wat ik hoorde voor 30 minuten lang was " im so glad your here, i wanna be with you heal you" ik heb hier onder de brug 30 minuten gehuild en in Gods aanwezigheid gezeten ik had eindelijk weer een ervaring met hem en na 1 jaar voelde dat ik weer bij hem was. Met deze getuigenis heb ik al mijn medestudenten en stafleden mogen bemoedigen deze week.

Afgelopen vrijdag hadden we de laatste lesdag over Gods stem verstaan voor anderen. Dit hebben we ook in de praktijk gebracht. We moesten in 2 rijen tegenover elkaar staan en dan moest rij  1 hun ogen dicht doen en rij 2 tegenover een willekeurig iemand staan. De rij die hun ogen dicht hadden moesten ze nog steeds gesloten houden zodat ze niet wisten wie voor ze stond en ze moesten bidden wat God tegen de desbetreffende persoon tegenover hun wou zeggen. De allereerste boodschap die iemand kreeg voor mij was een beeld misschien raad je het al het was een brug. Dit was allemaal zeer toevallig en heel erg bevestigend voor mij.

Buiten al het geestelijke om hebben we elke maandag een mannenavond waarin we koken film kijken of pokeren en alcoholvrij bier drinken deze avonden brengen ons als jongens back to earth zodat we de week nuchter kunnen beginnen. Ook zijn we zaterdag met 2 busjes naar Dresden gereden om te evangeliseren. Ik ben officieel benoemd tot buschauffeur en moest heen en terug rijden. Ik heb ook mijn gitaar meegenomen en we hebben wat liederen gezongen op straat.

Ik denk dat ongeveer wel alle highlights van deze week waren ik hoop dat ik je hiermee mag bemoedigen ook als je niks met het zweverige hebt zo was ik namelijk ook, een nuchtere boer uit Oldebroek en ook die wil God ontmoeten.

Groetjes Damian

1. Anja Van der Linde:
    11 oktober 2020
    Poeh jongen...zóó overweldigend mooi...Ik bid dat jou openheid en kwetsbaarheid vele harten zal raken. Enorm trots op jou en ontzettend dankbaar dat je mijn zoon bent! Hou van jou topper! 🙏💙
  2. Macy:
  4. Opa:
    Goed bezig kerel
  5. Erik Schreurs:
    12 oktober 2020
    Mooi, laat je maar verassen door God en dan maar onder de brug. De plek waar de rommel ligt, de zwervers verblijven en waar juist God te vinden is.

Maar waar ging het mis dat ze jou chauffeur maken? ha ha, geniet er van.
  6. Luuk:
    14 oktober 2020
    Gaaf Damian, tof dat je iedereen op deze manier op de hoogte houdt. Bijzonder dat God zich daar zo voor je heeft openbaart!! Mooie laatste boodschap ook, dat je anderen hiermee wil bemoedigen! Heel veel succes, plezier en zegen toegewenst.
  7. Leen:
    14 oktober 2020